In order to view this page you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Joomla gallery by joomlashine.com

Welcome

  • ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ!

  • Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ-το λιμάνι

  • ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ...

  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ...

  • ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ-Οι μαθητές μας συμπληρώνουν τα δελτία Αιμοδότη...

Το σχολείο μας

Το 6ο ΕΠΑΛ βρίσκεται στην Κηπούπολη Ηρακλείου. Ανήκει στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, που αποβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση...

Περισσότερα...

Βρίσκεστε εδώ: ΔραστηριότητεςΔιάφορες

Εργασίες μαθητών

 

kazantakis-s

Νίκος Καζαντζάκης-Σοφά λόγια: αναφορά στη ζωή του Καζαντζάκη και σε λόγια που έγραψε και ακόμα εντυπωσιάζουν στο πέρασμα του χρόνου...

Περισσότερες εργασίες...

 

Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση (Οδηγίες)

 

Η-Τάξη Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση υλοποιείται με κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και μπορεί να γίνεται "Σύγχρονα", δηλαδή σε πραγματικό χρόνο, ή "Ασύγχρονα", δηλαδή οποιαδήποτε χρονική στιγμή (όπως για παράδειγμα με τη γνωστή πλατφόρμα  "η-τάξη")...

Περισσότερα...

 

Διάφορες

Επίσκεψη στο Κέντρο Ειδικών Παιδιών "Ζωοδόχος Πηγή"

 

Επίσκεψη στο Κέντρο Ειδικών Παιδιών "Ζωοδόχος Πηγή"

(Δεκέμβριος 2002)

  Στα πλαίσια των κοινωνικών δραστηριοτήτων του 6ου ΤΕΕ, ομάδα 15 μαθητών με συνοδούς τον Διευθυντή του σχολείου Γιώργο Μανουσάκη και τις καθηγήτριες Ιωάννα Πατσιανωτάκη και Αννα Φωνιαδάκη, επισκέφτηκαν στις 20/12/2002 το Κέντρο Ειδικών  Παιδιών "Ζωοδόχος Πηγή". 

  Σκοπός της επίσκεψης αυτής ήταν να βρεθούν οι μαθητές κοντά στα παιδιά το κέντρου, να μιλήσουν, να τραγουδήσουν, να χορέψουν μαζί τους και να προσφέρουν εν όψει των Χριστουγέννων, εκτός από τα δώρα τους, τις ευχές τους για τη νέα χρονιά και την αγάπη τους.

 

  Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, καθένας μπορούσε να διαπιστώσει τι προσέφερε τόσο στα παιδιά του Κέντρου, όσο και στα παιδιά του 6ου ΤΕΕ αυτή η συνάντηση.

 

Από την επίσκεψη στο Κέντρο Ειδικών Παιδιών "Ζωοδόχος Πηγή" 
(Δεκέμβριος 2002)

  

   

    

Επίσκεψη στη Στέγη Ανηλίκων Ηρακλείου

Αποκριάτικη εκδήλωση στη Στέγη Ανηλίκων Ηρακλείου

(Φεβρουάριος 2003)


 

  Λίγα λόγια για το Ίδρυμα:

  Η Στέγη Ανηλίκων Αρρένων Ηρακλείου (γνωστή και ως "Φανουράκειο Ίδρυμα") στεγάζεται σ' ένα ιδιόκτητο κτίριο, ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και λειτουργικότητας. Εκτός από τα υπνοδωμάτια, διαθέτει επίσης αμφιθέατρο, αίθουσα ψυχαγωγίας και βιβλιοθήκη.
  Η ΣΤΕΓΗ είναι ένας χώρος "ημιαυτόνομης" διαβίωσης, στην οποία ζουν παιδιά ηλικίας 7-18 ετών με ιδιάζοντα κοινωνικά προβλήματα. Η "Στέγη" τους παρέχει υλική και κοινωνική στήριξη, ακολουθώντας ένα ειδικό παιδαγωγικό πρόγραμμα, που βασίζεται στο "οικογενειακό μοντέλο" λειτουργίας.
  Στην προσπάθεια που καταβάλουν όλοι οι εργαζόμενοι στη "Στέγη", είναι σημαντική -έως αναγκαία- η υλική και ιδιαίτερα η ηθική συμπαράσταση όσων μπορούν να ευαισθητοποιηθούν  και να βοηθήσουν στην κοινωνική επανένταξη αυτών των παιδιών, που διψούν για επικοινωνία και αποδοχή.... (Τηλ επικοινωνίας: 2810310092).

fan29

 
Η Αποκριάτικη εκδήλωση των μαθητών του 6ου ΤΕΕ:

  Οι μαθητές της ΟΜΑΔΑΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ του σχολείου μας, μαζί με τους συμμετέχοντες στην ομάδα καθηγητές: Ποτουρίδη Παύλο και Δετοράκη Σταύρο, οργάνωσαν (στις 28/2/2003) αποκριάτικη εκδήλωση στη "Στέγη Ανηλίκων".
  Σκοπός τους  ήταν να δηλώσουν στα παιδιά ότι βρίσκονται δίπλα τους και να τους δώσουν την ευκαιρία να διασκεδάσουν, αφού και οι μέρες της Αποκριάς το καλούν!

  Για όσους από μάς βρεθήκαμε εκεί, ήταν πραγματικά συγκινητική η αγάπη, το μεράκι και η ζεστασιά που έδειξαν οι μαθητές μας να διοργανώσουν την εκδήλωση και να πλησιάσουν τα παιδιά του Ιδρύματος. 
  Συγκινητική ήταν και η ανταπόκριση των παιδιών που φιλοξενούνται στη Στέγη Ανηλίκων, που φάνηκε να ευχαριστήθηκαν και να το διασκέδασαν αρκετά.

  Η εκδήλωση περιλάμβανε μπουφέ με νόστιμα εδέσματα, διασκεδαστικά παιχνίδια για τα μικρότερα παιδιά (με "εμπνευστή" τον κ. Ποτουρίδη) και μουσική βραδιά που κατέληξε σε γλέντι με χορό και πολύ κέφι, όπου όλοι μας διασκεδάσαμε αληθινά!
 
  Οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκδήλωση ήταν οι:
Βογανάτση Μαρία, Τσιμπινού Μαρία, Γιαννουδάκη Πόπη, Δουλγεράκη Αντιγόνη, Περβολαράκης Παύλος, Πατουχάκης Παύλος, Σπανάκης Μιχάλης, Ανδρουλάκης Γιάννης, Σπυριδάκης Βαγγέλης, Μανουράς Αρης, Σημαιάκης Αντώνης. 

  Μπράβο τους!

Φωτογραφίες από την επίσκεψη στη Στέγη Ανηλίκων Ηρακλείου (Φεβρουάριος 2003)



Να είστε καλά, παιδιά...

Πρόγραμμα "Τεχνομάθεια ΙΙΙ"

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Τεχνομάθεια ΙΙΙ

(Σχολική χρονιά 2003-2004)

Τίτλος έργου: Μετατροπή βενζινοκινητήρα σε υγραεριοκινητήρα.

  Το σχολείο μας συμμετείχε στο Πρόγραμμα "Τεχνομάθεια ΙΙΙ", στα πλαίσια του "Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας" , έργο που ξεκίνησε το 2002 και υλοποιήθηκε με επιτυχία τη σχολική χρονιά 2003-2004.

Υπεύθυνος για την υλοποίηση του έργου: Αγαπάκης Δημήτριος
(Καθηγητής στο 6ο ΤΕΕ-σημερινό 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου)

Συνεργάστηκε η καθηγήτρια: Πατσιανωτάκη Ιωάννα ...όπως επίσης και οι μαθητές που αναφέρονται παρακάτω...

Βράβευση της ομάδας που συμμετείχε στο πρόγραμμα (6ο ΤΕΕ)

Οι μαθητές:

Αγριμάνης Παύλος - Ανθουλάκης Ιωάννης - Βουρνιωτάκης Δημήτριος - Δεληστάθης Γεώργιος - Κοκκινάκης Αντώνιος - Κουγιατζής Νικόλαος - Κουλάτση Ευδοξία - Κωνιός Ελευθέριος - Λιανάκης Κωνσταντίνος - Μανιδάκης Εμμανουήλ - Μαυράκης Γεώργιος - Νησωτάκη Ειρήνη - Τιτάκης Ματθαίος - Χατζηανδρέου Ανδρέας - Χρυσοφάκης Βασίλειος
 

 

Αντικείμενο έργου: Η μετατροπή ενός βενζινοκινητήρα έτσι ώστε να εκκινεί με βενζίνη και στη συνέχεια να  λειτουργεί με υγραέριο και να κινεί ένα τρίκυκλο αγροτικό όχημα.

Στόχοι: Εκμάθηση όλων των ενεργειών που χρειάζονται για την μετατροπή ενός βενζινοκινητήρα σε υγραεριοκινητήρα, χρησιμοποιώντας σχετική βιβλιογραφία και την εμπειρία τεχνικών.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:
H κατασκευή ενός οχήματος φιλικότερου προς το περιβάλλον (με χαμηλότερους ρύπους).
Στόχος της ομάδας ήταν να βρεί τρόπους για να παροτρύνει τους αγρότες της περιοχής μας να μετατρέψουν τις εγκαταλελειμμένες μηχανές τους σε χρήσιμα σε χρήσιμα γεωργικά μηχανήματα, προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα που έχει η χρήση υγραεριοκινητήρα...

 
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:

Σε μεταχειρισμένο σασί τρίκυκλης μηχανής σχεδιάστηκε να τοποθετηθεί τετράχρονος βενζινο-κινητήρας, ο οποίος θα εκκινεί χρησιμοποιώντας (μόνο αρχικά) σαν καύσιμο την βενζίνη και στην συνέχεια θα λειτουργεί με υγραέριο.

Αποτέλεσμα αυτού, εκτός της "καθαρότερης" λειτουργίας του κινητήρα, θα ήταν η αξιόλογη αύξηση της ισχύος του κινητήρα (συγκέντρωση ισχύος).

Αυτό μπορούσε να επιτευχθεί τοποθετώντας κατάλληλα ένα σύστημα τροφοδοσίας υγραερίου παράλληλα με αυτό της βενζίνης μαζί με όλα τα απαιτούμενα βοηθητικά στοιχεία του συστήματος.

Λόγω της αύξησης της ισχύος του κινητήρα η ομάδα εργασίας θα τοποθετούσε ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων που να μπορεί να ανταποκριθεί στην αύξηση της ισχύος. Θα γίνονταν επίσης πλήρης ηλεκτρολογική - ηλεκτρονική εγκατάσταση και εγκατάσταση όλων των απαραίτητων συστημάτων (φρένα κ.α.) που απαιτούνται για την καλή λειτουργία και εικόνα του οχήματος.

Παρουσίαση του έργου (στο 6ο ΤΕΕ)

Πρόγραμμα Τεχνομάθεια ΙΙΙ
(Η παρουσίαση του έργου από τους μαθητές)

 

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΕΝΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑ:

Επειδή το υγραέριο βρίσκεται σε πίεση μέσα στη δεξαμενή καυσίμου και χρειάζονται πρόσθετα εξαρτήματα για την αεριοποίηση του, την ελάττωση της πίεσής του και τη ρύθμιση της παροχής του αερίου προς τον εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ), είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός δεύτερου συστήματος τροφοδοσίας υγραερίου που αποτελείται από τα εξής κύρια μέρη:

  • Τη δεξαμενή υγραερίου, στην οποία αποθηκεύεται με πίεση (περίπου 3 bar) το υγραέριο
  • Τις σωληνώσεις παροχής του υγραερίου σε υγρή και αέρια κατάσταση 
  • Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα υγραερίου, που ελέγχει την παροχή υγραερίου
  • Την ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα βενζίνης, που ελέγχει την παροχή βενζίνης
  • Την συσκευή αεριοποίησης υγραερίου (πνεύμονας) που εξαερώνει και ρυθμίζει την παροχή του υγραερίου ανάλογα με το φορτίο της μηχανής

 

Η ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η ομάδα υλοποίησε με επιτυχία το έργο, με την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή κ. Αγαπάκη, και το παρουσίασε στα μέσα της σχολικής χρονιάς 2003-2004 στη Θεσσαλονίκη.

  Πρέπει να τονίσουμε ότι το όλο σύστημα έγινε μετά από πολύ συζήτηση και δουλειά, λόγω του ότι δεν προυπήρχε ανάλογο σύστημα στο όχημα και έπρεπε να φτιαχτεί εξαρχής...  Όλες οι εργασίες έγιναν στο εργαστήριο του 1ου ΣΕΚ Ηρακλείου, το οποίο διέθεσε τον απαραίτητο εξοπλισμό.

 Η πορεία υλοποίησης συνοπτικά...

Σ' ένα παλιό τρίκυκλο όχημα έγιναν πολλές μετατροπές, τοποθετήθηκε κατάλληλα ο καινούργιος κινητήρας, επίσης τοποθετήθηκαν σύστημα χειρόφρενου και άλλα πρόσθετα και το σύστημα διεύθυνσης (τοποθετήθηκε κι αυτό εξαρχής). Τρεις μαθητές της ομάδας είχαν αναλάβει τις απαραίτητες ηλεκτρολογικές εργασίες (φώτα, πίνακας με τα όργανα για τον έλεγχο της λειτουργίας του οχήματος).

Τοποθετήθηκε η δεξαμενή υγραερίου, οι σωληνώσεις παροχής του υγραερίου σε υγρή και αέρια κατάσταση, οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες υγραερίου και βενζίνης και η συσκευή αεριοποίησης υγραερίου (πνεύμονας)
 Το τρίκυκλο, αφού υλοποιήθηκαν οι παραπάνω εργασίες, είχε αποκτήσει μορφή κανονικού οχήματος με πολλές πιθανότητες να κυκλοφορήσει ξανά.

   Αφού τα μέλη της ομάδας σύνδεσαν ηλεκτρολογικά τα συστήματα του υγραερίου, το όχημα ήταν έτοιμο να λειτουργήσει με βενζίνη αλλά και με υγραέριο, ανάλογα με την επιλογή του οδηγού!


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Το έργο τελικά, για ικανοποίηση όσων συμμετείχαν, έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, δηλαδή την κατασκευή ενός οχήματος με χαμηλότερους ρύπους. Τα μέλη της ομάδας υλοποίησης του έργου σύνδεσαν τον "καυσαναλυτή" στην εξάτμιση του οχήματος και διαπίστωσαν τη σημαντική μείωση του μονοξειδίου του άνθρακα, των υδρογονανθράκων και των οξειδίων του αζώτου.

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΟΦΕΛΗ: Πριν την τοποθέτηση του υγραερίου, έγινε μια ενημέρωση στο εργαστήριο για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί από τον κ. Γιαννάκη ο οποίος διαθέτει εγκεκριμένο συνεργείο μετατροπής κινητήρων από βενζίνη σε υγραέριο στην πόλη μας. 
  Την ενημέρωση αυτή παρακολούθησαν και άλλοι μαθητές που δεν συμμετείχαν στην ομάδα, καθώς επίσης και καθηγητές από άλλα ΤΕΕ του Ηρακλείου. 

 

Βράβευση της ομάδας που συμμετείχε στο πρόγραμμα (6ο ΤΕΕ)
Η βράβευση του έργου από τον κ. Μανουσάκη
(τότε διευθυντή του 6ου ΤΕΕ)



Η ΒΡΑΒΕΥΣΗ! Οι μαθητές και οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα "Τεχνομάθεια ΙΙΙ" παρουσίασαν το έργο τους στο αμφιθέατρο του 6ου ΤΕΕ, παρουσία του τότε διευθυντή του 6ου ΤΕΕ κ. Γεωργίου Μανουσάκη και του διευθυντή του 1ου ΣΕΚ Ηρακλείου κ. Χαραλαμπάκη και εισέπραξαν βραβεία για την πολύ καλή προσπάθειά τους.

 

Βράβευση της ομάδας που συμμετείχε στο πρόγραμμα (6ο ΤΕΕ)
Φωτογραφία από την βράβευση της ομάδας
στο 6ο ΤΕΕ

 


  ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ (Από την ομάδα των μαθητών που συμμετείχαν στο έργο)

    Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους καθηγητές του προγράμματος για το χρόνο που αφιέρωσαν μαζί μας, προκειμένου να ολοκληρώσουμε το έργο.

    Επίσης ευχαριστούμε:

      Τον διευθυντή του 6ου ΤΕΕ Ηρακλείου, κ. Μανουσάκη Γιώργο, για την υποστήριξή του. 
      Τον διευθυντή του 1ου ΣΕΚ Ηρακλείου, κ. Χαραλαμπάκη Νικόλαο, ο οποίος μας παραχώρησε  τα απαραίτητα εργαστήρια και εξοπλισμό.
      Tους ανθρώπους της Shell Gas για την φιλοξενία και την ενημέρωση που μας παρείχαν.
      Τον κ. Γιαννάκη Γιάννη για το χρόνο που μας αφιέρωσε 
      Τον καθηγητή κ. Παναγάκη Νικόλαο, ο οποίος συνεργάστηκε μαζί μας για την υλοποίηση του έργου.

    Καθώς επίσης ευχαριστούμε και όλους όσους, με οποιοδήποτε τρόπο, στήριξαν την προσπάθειά μας.


 

(..παρακάτω παραθέτουμε τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων...)

Πλεονεκτήματα ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Τα σπουδαιότερα πλεονεκτήματα των υγραεριοκίνητων οχημάτων έναντι των βενζινοκίνητων είναι:

  • Η εύκολη ανάμιξη του υγραερίου με τον αέρα χωρίς τα προβλήματα του εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ) των βενζινομηχανών
  • Η καύση του μείγματος υγραερίου και αέρα γίνεται τελειότερα και γρηγορότερα. Από την καλή καύση που επιτυγχάνεται έχουμε σαν αποτέλεσμα λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα κατά 95%, λιγότερα οξείδια του αζώτου κατά 50%, ελάχιστη ποσότητα άκαυστων υδρογονανθράκων και μηδενική ποσότητα θείου.
  • O θόρυβος λειτουργίας των υγραεριοκίνητων μηχανών είναι μικρότερος.
  • Η συντήρηση και η αλλαγή λαδιών γίνεται με ποιο αραιούς ρυθμούς
  • Το κόστος του υγραερίου είναι μικρότερο σε σχέση με την βενζίνη.

 

Μειονεκτήματα ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Τα σπουδαιότερα μειονεκτήματα των υγραεριοκίνητων οχημάτων έναντι των βενζινοκίνητων είναι:

  • Η ανά χιλιόμετρο κατανάλωση υγραερίου είναι 5% έως 20% μεγαλύτερη της αντίστοιχης κατανάλωσης σε βενζίνη, διότι το ειδικό βάρος του υγραερίου είναι μικρότερο.
  • Το κόστος μετατροπής του βενζινοκινητήρα σε υγραεριοκινητήρα.
  • Ο χώρος αποσκευών μειώνεται με την τοποθέτηση της δεξαμενής υγραερίου.
  • Δεν υπάρχουν, τουλάχιστον στην Ελλάδα, αρκετά πρατήρια διανομής υγραερίου.

Λειτουργία Δικτύων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Λειτουργία Δικτύων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

(Σχολική χρονιά 2005-2006 και 2006-2007)

 

Το πρόγραμμα  "Λειτουργία Δικτύων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.)" είναι ένα πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Συγκεκριμένα εντάσσεται στο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Πράξη 2.4.1.ε).

 Σκοπός του προγράμματος:

  • Σκοπός του προγράμματος ήταν η ενημέρωση των μαθητών σε θέματα που συνδέουν τον τομέα τους  με την αγορά εργασίας, -με επαγγέλματα δηλ τεχνολογικής φύσης  και ελπίζουμε το πρόγραμμα αυτό να τους διευκολύνει να επιλέξουν την μελλοντική επαγγελματική τους κατεύθυνση.

Υπεύθυνη Προγράμματος:

  Εκ μέρους του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου (τόσο τη σχολική χρονιά 2005-2006, όσο και τη χρονιά 2006-2007) υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η κ. Νομίδου Κλεοπάτρα (Ειδικότητας: ΠΕ06 - Αγγλικών). Το πρόγραμμα συνεχίστηκε για δεύτερη χρονιά, αφού αρχικά ξεκίνησε το 2005...

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΕΠ"  (το σχολικό έτος 2005-2006):

  Για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού συνεργάστηκαν στη διάρκεια της χρονιάς 2005-2006 τρία σχολεία του νομού μας: Το 6ο ΤΕΕ Ηρακλείου (σημερινό 6ο ΕΠΑΛ), το 7ο ΤΕΕ Ηρακλείου και το ΤΕΕ Μοιρών.

  ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Αγορά εργασίας (στον τομέα των Ηλεκτρολόγων).
    
  ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:

  • Για τη σχολική χρονιά 2005-2006 συνεργαζόμενοι μαθητές ήταν όλοι οι μαθητές του τμήματος ΑΕ (Ηλεκτρολόγων).
    Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το τμήμα Ηλεκτρολόγων, στα πλαίσια του αντίστοιχου μαθήματος "Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού" που διδάσκονται.

    ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Καλοχριστιανάκης Χαράλαμπος
    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ: Βιτσάκης Νικόλαος, Γουβιανάκης Μιχαήλ.


  Σκοπός του προγράμματος:

  • Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ανέλαβαν να βγουν στην αγορά εργασίας που αφορά τον τομέα τους (Ηλεκτρολόγων) και  να πάρουν συνεντεύξεις από ιδιώτες Ηλεκτρολόγους -επαγγελματίες και μη- και από υπαλλήλους στον Ιδιωτικό και Δημόσιο Τομέα της αντίστοιχης ειδικότητας.
  • Σκοπός των συνεντεύξεων αυτών ήταν να εξακριβωθούν στοιχεία που αφορούν: το επάγγελμα, τις ικανότητες που πρέπει να διαθέτει ο ενδιαφερόμενος για να ασκήσει το επάγγελμα, καθώς και την δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος στην δεδομένη αγορά εργασίας.

 
Δραστηριότητες:

  • Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πέντε τετραμελείς ομάδες και πήραν συνεντεύξεις από ιδιώτες ηλεκτρολόγους, υπαλλήλους ηλεκτρολόγους και καθηγητές της ίδιας ειδικότητας.

    Ο αρχηγός κάθε ομάδας ανέλαβε να επεξεργαστεί τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν,  και να τα δώσει στην υπεύθυνο καθηγήτρια του προγράμματος για να τα συμπεριλάβει στην τελική της έκθεση, η οποία παρουσιάστηκε τόσο στο δικό μας σχολείο, όσο και στα υπόλοιπα σχολεία, που ανέλαβαν ταυτόσημα προγράμματα ΕΠΕΑΚ.

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΕΠ"  (το σχολικό έτος 2006-2007):

Για την υλοποίηση του προγράμματος το σχολείο μας συνεργάστηκε με τρία ακόμα σχολεία του νομού μας: το 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, το 10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου και το 1ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου.

  ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Αγορά Εργασίας
     
  ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:

  • Για τη σχολική χρονιά 2006-2007: συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του τμήματος Α2 Τεχνολογικού Τομέα.

 

  Δραστηριότητες:

  • Δίωρο μάθημα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού
  • Συναντήσεις με τα συνεργαζόμενα σχολεία -εκτός διδακτικών ωρών- για να μπορέσουν να παρουσιάσουν το αποτελέσματα της δουλειάς τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
  • Ημερίδες και συσκέψεις που διοργάνωσαν από κοινού και τα 4 σχολεία του Δικτύου Σ.Ε.Π.

Αγωγή Σταδιοδρομίας

«Δημιουργώντας μια επιχείρηση-Μαθαίνω τα επαγγέλματα »  

Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας (2010-2011)

 

 ΘΕΜΑΤΑ:
  Η  ομάδα που πήρε μέρος στο παραπάνω πρόγραμμα ασχολήθηκε με θέματα όπως: η διερεύνηση και εμβάθυνση των εννοιών "επιχείρηση", "επιχειρηματίας", "επιχειρηματικότητα". Στόχος ήταν να αποτυπωθούν όλα τα βασικά χαρακτηριστικά για την ίδρυση μιας επιχείρησης και η σημασία της επιχείρησης στη σύγχρονη κοινωνία ως ερευνητικό πεδίο και αντικείμενο απασχόλησης.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ για το πρόγραμμα:
Χατζησεβαστού Θεοδώρα (Καθηγήτρια στο 6ο ΕΠΑΛ, Ειδικότητας ΠΕ09-Οικονομολόγος)
 

Φωτογραφίες: Από τις δραστηριότητες της ομάδας...Ενημέρωση των παιδιών από ειδικό σε τουριστικά και επισιτιστικά επαγγέλματα...



 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

  • Να μάθουν οι μαθητές μας για την έννοια της επιχείρησης και τα επιστημονικά της πεδία (νομικό, κοινωνικό, οικονομικό κλπ)
  • Να καταγραφούν οι επαγγελματικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την επιχείρηση
  • Να αναλυθούν μερικά από τα επαγγέλματα (εκείνα που ενδιαφέρουν περισσότερο τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα) και να διερευνηθούν εκτενέστερα.
  • Να καταλάβουν οι μαθητές την προσφορά της επιχείρησης στην κοινωνία, αφού αποτελεί απαραίτητο κρίκο για την παραγωγή προϊόντων και την ατομική και κοινωνική ευημερία.
  • Να γίνει αντιληπτό ότι το Διεθνές σύστημα (οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό κλπ) επηρεάζει τις επιχειρήσεις.


ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: 

  • Δημιουργία εικονικής επιχείρησης (μετά από επισκέψεις σε διάφορους χώρους επιχειρήσεων)
     
  • Εύρεση σχετικού υλικού με περιήγηση στο Διαδίκτυο (με χρήση Η/Υ του εργαστηρίου Πληροφορικής του σχολείου μας ή της βιβλιοθήκης του ΣΕΚ).
     
  • Ανασκόπηση βιβλιογραφίας από διάφορες πηγές για εύρεση μονογραφιών των σχετικών επαγγελμάτων.
     
  • Δημιουργία ερωτηματολογίου και πραγματοποίηση συνεντεύξεων από επιχειρηματίες και επαγγελματίες για τη φύση της εργασίας τους, τις προϋποθέσεις απασχόλησης, τα προαπαιτούμενα προσόντα τους κλπ.
     
  • Συχνές παρουσιάσεις των μαθητών για την πρόοδο του έργου, σχολιασμός και περαιτέρω επεξεργασία.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ της ομάδας στην πορεία του χρόνου:

1ος μήνας:
  • Γνωριμία των μελών της ομάδας, οριοθέτηση των στόχων του προγράμματος, ανάθεση εργασιών.
2ος μήνας:
  • Τα μέλη της ομάδας θα ενημερωθούν γενικά για τις έννοιες της της επιχείρησης, των νομικών μορφών της και της επιχειρηματικότητας.
  • Θα αποφασισθεί η νομική μορφή της εικονικής επιχείρησης, το προϊόν που θα παράγει και τα επαγγέλματα με τα οποία θα ασχοληθούμε.
3ος μήνας:
  • Χωρισμός των μαθητών σε υποομάδες, με στόχο την εικονικά βιωματική προσέγγιση των ρόλων που θα τους ανατεθούν.
  • Σύνταξη ερωτηματολογίου (θα απευθύνεται σε επιχειρηματίες) και υλοποίηση έρευνας.
  • Επεξεργασία αποτελεσμάτων από την εν λόγω έρευνα.
4ος μήνας:
  • Εκτενής ενασχόληση και εμβάθυνση στα επιλεγόμενα επαγγέλματα (βιβλιογραφία, διαδίκτυο, άτυπες συνεντεύξεις.
  • Σχολιασμός για την επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών μέσα από τη σύντομη εμπειρία τους.
5ος μήνας:
  • Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στα μέλη της ομάδας, συζήτηση, σχολιασμός.
  • Συγγραφή εργασίας που θα περιλαμβάνει το θεωρητικό πλαίσιο και τα αποτελέσματατης δειγματοληπτικής έρευνας.
  • Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα.
  • Τελική αξιολόγηση

Σελίδα 1 από 5

Τέχνη και μαθητές

Φωτο: Γιούρι Μαρίνοβ
Επειδή η τέχνη πρέπει να μοιράζεται...
Καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών μας... 

Περισσότερα...

Εκπαιδευτικά Νέα

Βιβλιοπροτάσεις

Βιβλιοπροτάσεις
Θυμηθήκαμε ποιά βιβλία διαβάσαμε κι απ' όσα διαβάσαμε ποια ξεχωρίσαμε.
Αυτά τα βιβλία σας προτείνουμε...

Περισσότερα...

Free business joomla templates