Καλή περιήγηση!

Το σχολείο μας

Το 6ο ΕΠΑΛ βρίσκεται στην Κηπούπολη Ηρακλείου. Ανήκει στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, που αποβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση...

Περισσότερα...

Δυσλεξία - Μύθοι και αλήθειες 

 

 Αφίσα: Δυσλεξία-Μύθοι και αλήθειες

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εσπερίδα ενημέρωσης για γονείς, μαθητές και καθηγητές, με θέμα: "ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ", την Τετάρτη 2 Απριλίου 2014 και ώρα 6.30 μμ στο αμφιθέατρο του σχολείου μας.
Την κύρια ευθύνη για την διοργάνωση της εκδήλωσης είχε ο κ. Κ. Αρχοντάκης, διευθυντής του 6ου ΕΠΑ.Λ. , η κ. Μπατζανακάκη Μαρίνα και ο κ. Πέτρος Κακαζιάνης.

Το αμφιθέατρο γέμισε με κόσμο κι αξίζει να σημειώσουμε ότι ανάμεσά τους βρίσκονταν αρκετοί γονείς μαθητών με δυσλεξία, που συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση που ακολούθησε, με έντονο ενδιαφέρον για το πώς θα δώσουν πιο αποτελεσματική βοήθεια στα παιδιά τους. Την συζήτηση συντόνιζε η δημοσιογράφος Ελένη Σταυρουλάκη.

 

Εισηγητές:

α) Μελίνα Ασπραδάκη-Ψυχολόγος ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου. (Τίτλος εισήγησης: «Χαρακτηριστικά Δυσλεξίας-Διάγνωση»)

Η κ. Ασπραδάκη μίλησε κυρίως για τα συμπτώματα της δυσλεξίας (πχ σφίξιμο δαχτύλων κατά το γράψιμο, κολλημένα γράμματα, ανάμειξη κεφαλαίων και μικρών στην ίδια λέξη, μουτζούρες στο γραπτό, συλλαβιστή ανάγνωση, αντιστροφή γραμμάτων, αντιστροφή συλλαβών, σημεία στίξης που δεν τηρούνται κατά την ανάγνωση, αδυναμία αυτοδιόρθωσης, αδυναμία στη γραπτή έκφραση κλπ.) Συζήτηση: Δυσλεξία-Μύθοι και αλήθειες
Τόνισε ότι η δυσλεξία δεν είναι επίκτητη, τα παιδιά γεννιούνται με τη διαταραχή αυτή, άρα πρέπει να μάθουν να την αντιμετωπίζουν και να ξεπερνούν τα εμπόδια με κατάλληλη βοήθεια και μεθόδους εκπαίδευσης.

β) Μαρία Παναγιωτάκη, Ψυχολόγος-Κοινωνιολόγος,Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν. Ηρακλείου (Τίτλος εισήγησης: «Η Ψυχοκοινωνική Στήριξη των Μαθητών με Δυσλεξία»).

Η κ. Παναγιωτάκη μίλησε για την αναγκαιότητα και τους τρόπους στήριξης, εμψύχωσης και ενθάρρυνσης των παιδιών με δυσλεξία, αφού τα παιδιά αυτά έχουν χαμηλή αντοχή στη ματαίωση και συχνά χαμηλή αυτοεκτίμηση και αρνητική εικόνα του εαυτού τους.

Χαρακτηριστικά είπε: "Πρέπει να βρούμε τα δυνατά σημεία του παιδιού. Το κάθε παιδί είναι καλό σε πολλά πράγματα. Το εάν δεν τα βλέπουμε εμείς είναι άλλο»...
Είπε ακόμα ότι όλοι όσοι εμπλέκονται με παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί, πρέπει να βοηθήσουν ώστε το παιδί με δυσλεξία να νοιώσει ότι έχει συμμάχους, να του συμπαρασταθούν και συναισθηματικά, να προσέξουν ότι είναι σημαντικό να το επιβραβεύουν καθαρά, χωρίς "αλλά", αφού το παιδί με δυσλεξία εύκολα θα μεταφράσει το "αλλά" σαν απόρριψη...
Γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να φροντίσουν πρώτα απ' όλα να είναι οι ίδιοι καλά συναισθηματικά, αφού μόνο τότε μπορούν να στηρίξουν το παιδί και να του δείξουν πόσο πολύτιμο είναι.Συζήτηση: Δυσλεξία-Μύθοι και αλήθειες

γ) Νίκος Λυγερός ? Καθηγητής Πανεπιστημίου (Τίτλος εισήγησης: «Δυσλεξία και Νοημοσύνη» )

Ο κ. Λυγερός στη διάρκεια της ομιλίας του σημείωσε ότι η δυσλεξία δεν συνεπάγεται χαμηλή νοημοσύνη, αφού συχνά συμβαίνει το αντίστροφο.
Τόνισε ότι πολλές φορές οι μαθητές με δυσλεξία αποδεικνύονται ως ενήλικες πιο αποτελεσματικοί στο να ξεπερνούν εμπόδια, αφού στη σχολική τους πορεία έχουν αντιμετωπίσει τεράστια εμπόδια.

Ανέφερε παραδείγματα από την εμπειρία του με φοιτητές με δυσλεξία, που αντιμετώπισαν τα εμπόδια στην ανάγνωση ή τη γραφή με τη βοήθεια σύγχρονων εργαλείων (πχ με κατάλληλο λογισμικό) και προχώρησαν στις σπουδές τους. Σημαντική ήταν και η παρατήρηση ότι ο μαθητής με δυσλεξία δεν ευθύνεται ο ίδιος για την αδυναμία του συστήματος να του προσφέρει αυτά που οφείλει να προσφέρει, ώστε να εξασφαλίσει με κατάλληλους τρόπους εκπαίδευσης το δικαίωμά του στη μάθηση.

Φωτογραφίες από την εκδήλωση:

 

Τέχνη και μαθητές

Φωτο: Γιούρι Μαρίνοβ
Επειδή η τέχνη πρέπει να μοιράζεται...
Καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών μας... 

Περισσότερα...

Εκπαιδευτικά Νέα

Βιβλιοπροτάσεις

Βιβλιοπροτάσεις
Θυμηθήκαμε ποιά βιβλία διαβάσαμε κι απ' όσα διαβάσαμε ποια ξεχωρίσαμε.
Αυτά τα βιβλία σας προτείνουμε...

Περισσότερα...

Free business joomla templates