Καλή περιήγηση!

Το σχολείο μας

Το 6ο ΕΠΑΛ βρίσκεται στην Κηπούπολη Ηρακλείου. Ανήκει στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, που αποβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση...

Περισσότερα...

 

Μουσειακή Αγωγή: Γνωρίζω τα Μουσεία της πόλης μου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 6ου ΕΠΑΛ (2008-2009)

 

Θέλαμε:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά της ομάδας την σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μαςκαι να την αγαπήσουν.
  • Να γίνουν ευαίσθητοι δέκτες του πολιτισμού και των πολιτιστικών δρώμενων του χτες και του σήμερα.

 

    Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου    Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου (τοιχογραφία)

 ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ για τον συντονισμό του προγράμματος είναι οι καθηγητές του 6ου ΕΠΑΛ : κ ΕΛΕΥΘΕΡΑΚΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ (Φυσικός-Ραδιοηλεκτρολόγος) και κ. ΝΟΜΙΔΟΥ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ (Αγγλικής Φιλολογίας)

Δραστηριότητες που έγιναν:

  • Εκπαιδευτικές διαλέξεις στους υπεύθυνους του προγράμματος από αρχαιολόγους για την ιστορία της πόλης μας και τον πολιτισμό της.

  • Επίσκεψη και ξενάγηση στο αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου με τα εξαιρετικής αξίας και τέχνης εκθέματά του. (Στην επίσκεψη αυτή έγινε ειδική αναφορά στις τοιχογραφίες, τον τρόπο κατασκευής τους, στην τεχνική δημιουργίας ανεξίτηλων χρωμάτων.)
     
  • Επίσκεψη και ξενάγηση στο παλάτι της Κνωσού. Κατά την επίσκεψη τα παιδιά είχαν από πριν ενημερωθεί για τις περιόδους της μινωικής εποχής, για την χωροθέτηση των ανακτόρων, για την ακμή και παρακμή του βασικού ανακτόρου της Κνωσσού, καθώς και για γενικότερα θέματα κατασκευής και ασφάλειας των κτιρίων.
     
  • Τα παιδιά έφτιαξαν ένα ολιγόλεπτο video με στιγμιότυπα από διάφορα τμήματα του ανακτόρου της Κνωσσού.
     

Αξιζε τον κόπο!


   Παρακάτω παραθέτουμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες που πήραν τα παιδιά κατά τις επισκέψεις τους στην Κνωσσό και στο αρχαιολογικό μουσείο:
  1. ΟΙ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ της Κνωσσού:

     Φτιάχτηκαν με υψηλή τεχνική σε συνδυασμό με χρώματα που απέκτησαν με ανταλλαγή, παίρνοντας μεταλλεύματα και δίνοντας αγροτικά προϊόντα και έργα τέχνης.

     

    Τοιχογραφία της Κνωσσού


    ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ των τοιχογραφιών στην Κνωσσό:

      Απλωναν αρχικά σε τοίχο αργιλλούχο λάσπη με άχυρο.
      Ακολουθούσαν δύο στρώσεις σοβά, μία χονδρή και μία λεπτή.
     

    Στη συνέχεια ακολουθούσε ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!

      Η μάχη με το χρόνο αφορούσε το πόσο γρήγορα ο επικεφαλής και οι βοηθοί του χάρασσαν και άπλωναν τα χρώματα για να μη στεγνώσει ο σοβάς... Ετσι τα χρώματα εισχωρούσαν και γίνονταν ανεξίτηλα.
     

    ΧΡΩΜΑΤΑ που χρησιμοποιούσαν στις τοιχογραφίες:

    • Κόκκινο από αιματίτη (μετάλλευμα)
    • Πράσινο από μαλαχίτη (μετάλλευμα)
    • Μαύρο από κάρβουνο
    • Ασπρο από ασβέστη
    • Κίτρινο από ώχρα

    Τα ταυροκαθάψια (Τοιχογραφία της Κνωσσού)

  2. ΤΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ

    • Η επιλογή των ανακτόρων γίνονταν σε καίριες θέσεις που συνδύαζαν έφορο έδαφος και γειτνίαση με θάλασσα.
    • Είχαν κυριαρχία στη θάλασσα που βοήθησε στην ανταλλαγή αγροτικών προϊόντων με μεταλλεύματα και τεχνογνωσία.
    • Εδωσαν μεγάλο βάρος στις τελετουργίες πράγμα που αποδεικνύει το βαθύ θρησκευτικό τους συναίσθημα.
    • Είχαν υψηλή τεχνική στη κατασκευή των ανακτόρων: Χρησιμοποιούσαν ξυλοδεσιές γύρω από τις πόρτες και τα παράθυρα για αντισεισμική προστασία.
    • Υπήρχαν φωταγωγοί για είσοδο φωτός.
    • Εφτιαξαν πλήρες αποχετευτικό σύστημα και είχαν υψηλό δείκτη καθαριότητας.
    • Κάτω από τις αποθήκες τους είχαν χώρους για φύλαξη και συντήρηση ρευστών (λάδι-κρασί).
    • Είχαν τελωνείο για τον έλεγχο των εισαγομένων και εξαγομένων προϊόντων.


    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
    • Οι Μινωίτες δημιούργησαν πολιτισμό με μεγάλο ειδικό βάρος. Αυτό έγινε λόγω της οξυδέρκειας που διέθεταν σε θέματα επιλογής χώρων εγκατάστασης, στον υψηλό δείκτη εμπορικότητας και βέβαια σε θέματα προστασίας από φυσικούς παράγοντες (αντισεισμική).
    • Εν κατακλείδι θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε το καλαισθητικό και καλλιτεχνικό τους πνεύμα που έμεινε στην ιστορία, ιδιαίτερα με τις τοιχογραφίες.
    • Θα ήταν επίσης παράλειψη η μη αναφορά στο γεγονός ότι ο θρόνος του Μίνωα απετέλεσε πρότυπο για την κατασκευή της Έδρας του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης!

 

  •   Στο πρόγραμμα  "Μουσειακή Αγωγή-Γνωρίζω τα Μουσεία της πόλης μου" συμμετείχαν οι μαθητές:

      • Τζαγκαράκης Νικόλαος
      • Μπορμπουδάκης Εμμ
      • Κασωτάκης Ραφαήλ
      • Χατζηδάκης Γεώργιος
      • Κουνελάκης Αλέξανδρος
      • Κουνενός Γεώργιος
      • Μπακόπουλος Βασίλειος
      • Φραγκιαδάκης Βασίλειος
      • Καλέμιας Διονύσιος
      • Λυπαράκης Μιχαήλ
      • Αντωνακάκης Γεώργιος
      • Κοτσάνης Ιωάννης
      • Μελισσουργάκης Εμμαν
      • Στρατάκης Κων/νος
      • Παπαδάκης Ζαχαρίας
      • Σιμακάϊ Χρήστος
      • Γαβαλάκης Στυλιανός
      • Αρώνης Σταμάτης
      • Σαπουντζής Γεώργιος
      • Μανιαδάκης Γεώργιος
      • Κίτιτς Νικόλαος
      • Νικολαΐδης Ιωάννης
      • Πλατύρραχος Νικόλαος
      • Αθανασίου Πέτρος
      • Κασωτάκης Δημήτριος
      • Συσμανίδης Χαράλαμπος
      • Χαρούλης Δημήτριος
      • Χαρούλης Γεώργιος
      • Τζουλάκη Καλλιρρόη
      • Καραντώνης Ιπποκράτης
      • Δροσανάκης Ιωάννης
      • Τζαγκαράκκης Παύλος
      • Μαυρακάκης Σωτήριος
      • Μπορμπαντωνάκης Εμμ
      • Φλουρής Νικόλαος
      • Βαθιανάκης Χάρης

 

Τέχνη και μαθητές

Φωτο: Γιούρι Μαρίνοβ
Επειδή η τέχνη πρέπει να μοιράζεται...
Καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών μας... 

Περισσότερα...

Εκπαιδευτικά Νέα

Βιβλιοπροτάσεις

Βιβλιοπροτάσεις
Θυμηθήκαμε ποιά βιβλία διαβάσαμε κι απ' όσα διαβάσαμε ποια ξεχωρίσαμε.
Αυτά τα βιβλία σας προτείνουμε...

Περισσότερα...

Free business joomla templates