Καλή περιήγηση!

Το σχολείο μας

Το 6ο ΕΠΑΛ βρίσκεται στην Κηπούπολη Ηρακλείου. Ανήκει στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, που αποβλέπει στο συνδυασμό της γενικής παιδείας με την τεχνική επαγγελματική γνώση...

Περισσότερα...

Ο Πόλεμος στην αρχαία Ελλάδα

Πολιτιστικό πρόγραμμα 2009-2010

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σολακάκη Κατερίνα, φιλόλογος

Ο Πλάτων στην "Πολιτεία" του και ο Αριστοτέλης στα "Πολιτικά" του αναφέρουν ότι πριν μπορέσει ο άνθρωπος να σκεφτεί, να διαλογιστεί, να μορφωθεί και να συζητήσει, πρέπει πρώτα να υπολογίσει πώς θα τραφεί και πώς θα πολεμήσει. Σχεδόν κάθε ελληνικός ναός είχε ζωφόρους και αετώματα με αγάλματα θεών που φορούσαν την πολεμική ενδυμασία των οπλιτών.

Ελάχιστοι πολιτισμοί ήταν τόσο εμποτισμένοι με τον πόλεμο όσο οι κλασικές πόλεις-κράτη, χωρίς όμως να είναι καθόλου μιλιταριστικές, με εξαίρεση ίσως την Σπάρτη. Ο πόλεμος είναι έμφυτος στο ανθρώπινο είδος και αποτελεί κεντρικό θέμα ολόκληρης σχεδόν της ελληνικής γραμματείας από τον Όμηρο, τον Αριστοφάνη, τον Αρχίλοχο, τη Σαπφώ, τον Πλάτωνα, τον Αισχύλο, το Σοφοκλή...

...Ο "ελληνικός τρόπος πολέμου" βασίζεται σε αξίες που προέρχονται από τις ευρύτερες πολιτιστικές, πολιτικές και οικονομικές πρακτικές της πόλης-κράτους. Μέσα από το πρόγραμμα "Ο πόλεμος στην αρχαία Ελλάδα" προσπαθήσαμε να αναλύσουμε τον "ελληνικό τρόπο πολέμου", που σε γενικές γραμμές συντέλεσε στην υπερίσχυση των Ελλήνων έναντι πολυάριθμων και ίσως πιο εκπαιδευμένων στρατιωτικών σωμάτων.

Επιδιώξεις μας ήταν:

  1. Να ενημερωθούμε όσον αφορά την αρχαία ελληνική κοινωνία και ειδικότερα για μια σημαντική δραστηριότητα Πρόγραμμα "Ο πόλεμος στην αρχαία Ελλάδα"όπως εκείνη του πολέμου στην αρχαϊκή (750-480 π.Χ) και στην κλασική εποχή (480-323 π.Χ)
  2. Να τονωθεί το ενδιαφέρον μας για την ιστορική μας παράδοση να ασκηθούμε στην ανεύρεση υλικού, στην επιλογή, στη διαμόρφωση και στη διάταξή του για τη συγγραφή και εκπόνηση εργασιών
  3. Να καλλιεργήσουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα μας αισθανόμενοι τη χαρά της δημιουργίας
  4. Να εκφραστούμε, να έρθουμε σε επαφή με έργα τέχνης της αρχαιότητας και της εποχής μας
  5. Να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες χωρίς να λησμονήσουμε την επαφή μας με τα βιβλία
  6. Να συνεργαστούμε και να συσφίξουμε τις μεταξύ μας σχέσεις
  7. Να ασκήσουμε την κριτική μας ικανότητα Να επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά με το σχολικό και τον ευρύτερο κοινωνικό μας περίγυρο.

Δράσεις

  • Παρακολούθηση της ταινίας "300 Spartans" (Rudolf Mate) Από τις δραστηριότητες της ομάδας
  • Διάβασμα σχετικών βιβλίων, συζητήσεις και σύνθεση εργασιών σε μορφή παρουσιάσεων και pdf
  • Ξενάγηση στα τείχη Ηρακλείου-Σύγκριση των τειχών του Ηρακλείου (1450 μ.Χ) με αυτά της αρχαίας Αθήνας (478 π.Χ)

Συμμετείχαν οι μαθητές:

Βεργάκης Γιάννης, Γιακουμάκης Λευτέρης, Γιαννούλη Ραφαέλα, Γραμματικάκης Μπάμπης, Δαβάκης Χριστόφορος, Δερμιτζάκης Ιπποκράτης, Ιωάννου Γιάννης, Καργάκης Λευτέρης, Κοπιδάκης Γιάννης, Λιανουδάκης Στρατής, Λιναρίτη Δώρα, Μακράκης Γιώργος, Βιολάκη Ειρήνη, Γιακουμάκης Γιώργος, Διγενή Γεωργία, Διγενή Εριάννα.

Φωτογραφίες από τις διάφορες δραστηριότητες της ομάδας:



 

Τέχνη και μαθητές

Φωτο: Γιούρι Μαρίνοβ
Επειδή η τέχνη πρέπει να μοιράζεται...
Καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών μας... 

Περισσότερα...

Εκπαιδευτικά Νέα

Βιβλιοπροτάσεις

Βιβλιοπροτάσεις
Θυμηθήκαμε ποιά βιβλία διαβάσαμε κι απ' όσα διαβάσαμε ποια ξεχωρίσαμε.
Αυτά τα βιβλία σας προτείνουμε...

Περισσότερα...

Free business joomla templates